مهارت های حرکتی درشت

مهارت های حرکتی درشت

مهارت های حرکتی درشت 

رشد مهارت های حرکتی درشت شامل عضلات بزرگ بازوها، پاها و بالاتنه می شود. فعالیت‌های حرکتی درشت برای فعالیت‌های فیزیکی روزمره مانند راه رفتن، دویدن، پرتاب کردن، بلند کردن، لگد زدن و غیره مهم هستند. توانایی‌های حرکتی درشت نیز پایه‌ای برای مهارت‌های حرکتی ظریف است و به آگاهی بدن، سرعت واکنش، تعادل و قدرت مربوط می‌شود. 

رشد حرکتی درشت شامل گروه های عضلانی بزرگتر و قوی تر بدن می شود. در اوایل کودکی، رشد این عضلات است که کودک نوپا را قادر می سازد سر خود را بالا نگه دارد، بنشیند، بخزد و در نهایت راه برود، بدود و بپرد.

اگر در مورد رشد کودک خود نگرانی هایی دارید یا کودک شما مرتباً نقاط عطف رشد خود را از دست می دهد، کاردرمانی می تواند رشد را ارزیابی کرده و نگرانی ها را برطرف کند. اگر در مورد رشد مهارت های حرکتی درشت کودک خود نگران هستید، ممکن است یک پزشک یا درمانگر بتواند در ارزیابی کمک کند.

متخصصان کاردرمانی کودکان می توانند یک معاینه جامع از قدرت، تعادل، هماهنگی و مهارت های حرکتی درشت کودک شما به منظور تعیین موانع حرکت ایمن بدن ارائه کنند. ما فعالیت‌های درمانی را ارائه می‌کنیم که جذاب و مختص سن، وضعیت شناختی، سطح توانایی و علایق کودک است.

چرا مهارت های حرکتی درشت مهم هستند؟

مهارت‌های حرکتی درشت برای توانمندسازی کودکان برای انجام کارهای روزمره مانند راه رفتن و دویدن، مهارت‌های زمین بازی و مهارت‌های ورزشی (مانند گرفتن، پرتاب کردن و ضربه زدن به توپ) مهم هستند. با این حال، اینها برای مهارت های مراقبت از خود مانند لباس پوشیدن (جایی که باید بتوانید روی یک پا بایستید تا پای خود را بدون افتادن در شلوار قرار دهید) و بالا و پایین رفتن از ماشین یا حتی سوار و خارج شدن بسیار مهم هستند. 

توانایی های حرکتی درشت نیز بر سایر عملکردهای روزمره تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، توانایی کودک در حفظ وضعیت مناسب بالای میز (حمایت از بالاتنه) بر توانایی او برای مشارکت در مهارت های حرکتی ظریف (مانند نوشتن، نقاشی و برش) و ایستادن و نشستن برای شرکت در آموزش کلاس تأثیر می گذارد، که سپس بر روی تحصیلی آنها تأثیر می گذارد.

مهارت‌ های حرکتی درشت بر استقامت شما برای کنار آمدن با یک روز کامل مدرسه تأثیر می‌گذارد. آنها همچنین بر توانایی شما برای حرکت در محیط شما تأثیر می گذارند. بدون مهارت‌های حرکتی درشت طبیعی، کودک با بسیاری از کارهای روزمره مانند غذا خوردن، جمع کردن اسباب‌بازی‌های خود و … دست و پنجه نرم می‌کند.

مشکلات مربوط به مشکلات مهارت های حرکتی درشت معمولاً به چه شکل زندگی هستند؟

کودکانی که مشکلات حرکتی درشت دارند معمولا این موارد را نشان می دهند:

  • کاهش قدرت و استقامت
  • اجتناب از انجام فعالیت های فیزیکی و بازی
  • عدم علاقه به بازی با همسالان
  • ضعف در انجام فعالیت های شخصی متناسب با سن

بهترین کاردرمانی در شهر قدس

متخصصان ما در مرکز توانبخشی تهران توان در شهر قدس خدمات کاردرمانی را برای کودکانی که دچار تاخیر در مهارت های حرکتی درشت هستند ارائه می دهند.

کاردرمانگران ما دارای تجربه بالا در زمینه خدمات توانبخشی کودکان دچار تاخیر حرکتی هستند و می توانند به رشد طبیعی کودکان کمک کنند تا این کودکان در سنین بزرگسالی مشکلات کمتری را داشته باشند و بتوانند مانند سایر هماسلان به انجام فعالیت های خود بپردازند.

 

کلمات مرتبط :

کاردرمانی تاخیر رشد حرکتی – مهارت های حرکتی درشت – کاردرمانی برای کودکان در شهر قدس – کاردرمانی در شهریار – کاردرمانی در اندیشه

مقالات بیشتر

انواع اختلالات یادگیری

انواع اختلالات یادگیری

انواع اختلالات یادگیری اختلالات یادگیری که به عنوان ناتوانی های یادگیری نیز شناخته می شوند، اختلالات عصبی رشدی هستند که…
توانبخشی کودکان اوتیسم

توانبخشی کودکان اوتیسم

توانبخشی کودکان اوتیسم یک فرآیند جامع است که هدف آن کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم برای رسیدن به حداکثر…
درمان دیسفاژی در کودکان

درمان دیسفاژی در کودکان

درمان دیسفاژی در کودکان دیسفاژی، اصطلاح پزشکی برای مشکل در بلع، وضعیتی است که می تواند افراد در هر سنی…
نارساخوانی

نارساخوانی

نارساخوانی یا دیسلکسیا (Dyslexia) یک اختلال یادگیری است که بر توانایی فرد در خواندن، نوشتن و درک مطلب تأثیر می…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

راه های ارتباطی

۰۲۱-۴۶۸۰۴۹۵۶
۰۹۳۳۷۸۰۱۳۷۹

مشاوره

جستجو

keyboard_arrow_up