مشکل تغذیه در کودکان اوتیسم

مشکل تغذیه در کودکان اوتیسم

مشکل تغذیه در کودکان اوتیسم بسیار شایع است و زمانی که کودک شما به اختلال طیف اوتیسم (ASD) مبتلا است، زمان غذا اغلب چالش برانگیز است.

بسیاری از کودکان با رشد و یادگیری مهارت های جدید غذا خوردن، هر از گاهی با “غذا خوردن انتخابی”، دست و پنجه نرم می کنند. با این حال، برای کودکان مبتلا به ASD بسیار رایج است که با شکل شدیدتری از غذا خوردن انتخابی دست و پنجه نرم کنند که به طور جدی انواع و مقدار غذاهایی را که می خورند محدود می کند.

درمان مشکلات تغذیه در کودکان اوتیسم بر اساس نیازها و توانایی های فردی هر کودک است، همه استراتژی ها برای هر کودک موفقیت آمیز نخواهد بود.

نسبت بالایی از کودکان مبتلا به اوتیسم، تقریباً 75٪، از دوران کودکی تا بزرگسالی غذا خوردن بسیار انتخابی دارند. کودکان مبتلا به ASD اغلب از حساسیت بیش از حد دهان رنج می برند، که به طور مستقیم به انتخاب غذا در این کودکان کمک می کند. حساسیت بیش از حد در بین افراد متفاوت است و اغلب باعث بیزاری از بافت ها، طعم ها، بوها، ظاهر غذاها و دما می شود. در حالی که بیشتر افراد یک غذای مورد علاقه یا کمتر مورد علاقه را دارند، افراد مبتلا به ASD ممکن است علاقه شدیدی به غذا داشته باشند. به عنوان مثال، کودک مبتلا به ASD ممکن است فقط یک مارک مشخص از ناگت مرغ بخورد و از خوردن مارک های دیگر از همان نوع غذا خودداری کند.

افراد مبتلا به اوتیسم اغلب غذاهای فرآوری شده با کربوهیدرات بالا را ترجیح می دهند و اغلب میوه ها، سبزیجات، لغزنده و غذاهای نرم را رد می کنند. علاوه بر این، برخی از کودکان مبتلا به ASD ممکن است فقط غذاهایی بخورند که در یکی از دسته های شیرین، شور، ترش یا تلخ قرار می گیرند. کودکان مبتلا به ASD نیز تمایل دارند بافت خاصی را بر بافتی دیگر ترجیح دهند، مانند ترد یا صاف، یا ترجیح می دهند هر بار که غذا را سرو می کنند همان غذا را در همان درجه حرارت بخورند.

یکی دیگر از مشکلات تغذیه در کودکان اوتیسم این امر است که بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در تمرکز بر روی یک کار برای مدت طولانی مشکل دارند و این امر باعث می‌شود که نشستن به اندازه کافی برای خوردن مقدار کافی غذا برایشان دشوار باشد. زمان کمتر غذا خوردن همراه با رژیم های غذایی با محدودیت های شدید، به این معنی است که کودکان مبتلا به ASD تمایل به خوردن بیش از حد برخی از مواد مغذی و خیلی کم از برخی دیگر دارند. به طور خاص، کودکان مبتلا به ASD معمولا کالری، پروتئین، کربوهیدرات و چربی زیادی می خورند و معمولاً ویتامین A، E، D، اسید فولیک و کلسیم کافی مصرف نمی کنند.

رژیم های غذایی محدود ممکن است به یبوست نیز کمک کند، زیرا اغلب حاوی مواد غذایی سرشار از فیبر رژیمی نیستند. یبوست را اغلب می توان با مصرف فیبر بیشتر، نوشیدن مایعات زیاد و افزایش فعالیت بدنی برطرف کرد. اگرچه، ممکن است مشکلات دیگری نیز وجود داشته باشد که به یبوست مزمن در کودکان مبتلا به ASD کمک کند.

 

کلمات مرتبط :

مشکل تغذیه در کودکان اوتیسم – تغذیه کودک اوتیسم – گفتاردرمانی برای اوتیسم – گفتاردرمانی در شهر قدس

مقالات بیشتر

انواع اختلالات یادگیری

انواع اختلالات یادگیری

انواع اختلالات یادگیری اختلالات یادگیری که به عنوان ناتوانی های یادگیری نیز شناخته می شوند، اختلالات عصبی رشدی هستند که…
توانبخشی کودکان اوتیسم

توانبخشی کودکان اوتیسم

توانبخشی کودکان اوتیسم یک فرآیند جامع است که هدف آن کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم برای رسیدن به حداکثر…
درمان دیسفاژی در کودکان

درمان دیسفاژی در کودکان

درمان دیسفاژی در کودکان دیسفاژی، اصطلاح پزشکی برای مشکل در بلع، وضعیتی است که می تواند افراد در هر سنی…
نارساخوانی

نارساخوانی

نارساخوانی یا دیسلکسیا (Dyslexia) یک اختلال یادگیری است که بر توانایی فرد در خواندن، نوشتن و درک مطلب تأثیر می…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

راه های ارتباطی

۰۲۱-۴۶۸۰۴۹۵۶
۰۹۳۳۷۸۰۱۳۷۹

مشاوره

جستجو

keyboard_arrow_up