سن یادگیری زبان دوم

سن یادگیری زبان دوم

سن یادگیری زبان دوم

این دانش عمومی است که مغز ما با افزایش سن تغییر می کند. این تغییرات برخی از کارها را آسان تر می کند، مانند تنظیم احساسات و قضاوت کردن.

از طرف دیگر، آنها همچنین فراگیری زبان های جدید را دشوارتر می کنند. 

چندین مطالعه علمی نشان داده اند که شروع یادگیری یک زبان اضافی در سنین پایین ایده آل است. زبان آموزان بالغ تر مطمئناً هنوز هم می توانند زبان های جدید را یاد بگیرند، ممکن است فقط به زمان بیشتری برای رسیدن به آن نیاز داشته باشند. 

بهترین سن یادگیری زبان دوم

جدیدترین مطالعه عمده در مورد یادگیری زبان و سن توسط محققان انجام شده است. نتیجه گیری شد که شروع یادگیری یک زبان جدید قبل از سن 10 سالگی به زبان آموز بهترین شانس را برای دستیابی به مهارت مشابه با زبان مادری می دهد.

چرا قبل از 10 سالگی؟ زیرا مغز کودکان در یادگیری قواعد گرامری و تلفظ زبان های جدید ماهر است. این مزیت تا حدود 17 یا 18 سالگی ادامه دارد و پس از آن به سرعت کاهش می یابد. شروع فرآیند یادگیری زبان قبل از 10 سالگی به فرد زمان زیادی می دهد تا گرامر و لهجه مناسب یک زبان را یاد بگیرد در حالی که بهترین توانایی را دارد.

اگرچه برای زبان آموزان بالای 18 سال سخت تر است که گرامر و لهجه یک زبان جدید را بکار ببرند، اما بزرگسالان هنوز در یادگیری زبان های جدید خوب هستند. در واقع، یادگیری یک زبان جدید در آینده مزایایی دارد.

برای بررسی مناسب ترین و بهترین سن یادگیری زبان دوم باید بدانیم که کودکان در یادگیری ضمنی، که شامل مواردی مانند گوش دادن به یک زبان جدید و تقلید از آن است، بهتر هستند، در حالی که بزرگسالان در یادگیری صریح و مطالعه عمدی یک زبان بهتر هستند. بزرگ‌سالان نسبت به کودکان دامنه توجه و مهارت‌ های سواد بیشتری دارند، بنابراین می‌توانند از جلسات یادگیری بیشتر بهره ببرند.

این مزیت مطالعه به ویژه در هنگام یادگیری واژگان یک زبان جدید که نیاز به حفظ اولیه دارد مفید است. تسلط بر گرامر و تلفظ ممکن است با افزایش سن سخت تر شود، اما به نظر می رسد توانایی مغز در انتخاب کلمات جدید در طول زندگی نسبتاً ثابت می ماند.

به علاوه، عمل یادگیری زبان برای مغز شما مفید است، حافظه کاری و سرعت تفکر شما را بهبود می بخشد. کسب دانش جدید و تمرین مهارت های جدید، مانند یادگیری یک زبان اضافی، به شما کمک می کند تا ارتباطات عصبی بیشتری ایجاد کنید، که برای حفظ سلامت شناختی مهم است.

یاد گرفتن یک زبان جدید در هر سنی ممکن است

خارج از محدوده سنی ایده آل برای یادگیری روان زبان به این معنی نیست که تلاش کردن بیهوده است. بسیاری از افراد زمانی که به سن بلوغ می رسند قادر به یادگیری زبان های کاملا جدید هستند.

سنی که در آن شروع به یادگیری زبان می کنید همه چیز نیست. آنچه مهمتر است استفاده از روش مناسب برای یادگیری است. نتایج مطالعات انجام شده نشان می دهد که افرادی که زبانی را با غوطه ور شدن کامل در آن یاد می گیرند نسبت به افرادی که در کلاس زبان یاد گرفته بودند بسیار مسلط تر بودند.

در واقع، وقتی از یکی از محققین در آن مطالعه پرسیده شد که آیا بهتر است درس های زبان را زودتر در زندگی شروع کنیم یا زبانی را از طریق غوطه وری دیرتر یاد بگیریم، او باز هم غوطه وری را انتخاب کرد.

غوطه‌ور شدن می‌تواند به شما کمک کند سریع‌ تر از تکنیک‌ های یادگیری تکراری، بدون توجه به سن شما، یک زبان را یاد بگیرید. شما می توانید با زندگی در کشوری دیگر برای مدتی به غوطه ور شدن دست یابید 

در حالی که بهترین زمان و سن یادگیری زبان دوم ممکن است در دوران کودکی باشد، اما بزرگسالان نیز در هر سنی می توانند یادگیری زبان دوم را شروع کنند.

 

مقالات مرتبط :

تاخیر زبان

مراحل رشد گفتاری کودکان

 

مقالات بیشتر

انواع اختلالات یادگیری

انواع اختلالات یادگیری

انواع اختلالات یادگیری اختلالات یادگیری که به عنوان ناتوانی های یادگیری نیز شناخته می شوند، اختلالات عصبی رشدی هستند که…
توانبخشی کودکان اوتیسم

توانبخشی کودکان اوتیسم

توانبخشی کودکان اوتیسم یک فرآیند جامع است که هدف آن کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم برای رسیدن به حداکثر…
درمان دیسفاژی در کودکان

درمان دیسفاژی در کودکان

درمان دیسفاژی در کودکان دیسفاژی، اصطلاح پزشکی برای مشکل در بلع، وضعیتی است که می تواند افراد در هر سنی…
نارساخوانی

نارساخوانی

نارساخوانی یا دیسلکسیا (Dyslexia) یک اختلال یادگیری است که بر توانایی فرد در خواندن، نوشتن و درک مطلب تأثیر می…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

راه های ارتباطی

۰۲۱-۴۶۸۰۴۹۵۶
۰۹۳۳۷۸۰۱۳۷۹

مشاوره

جستجو

keyboard_arrow_up